kobieta biznesu

​Kobiety biznesu – przedsiębiorczość w spódnicy.

Cztery na dziesięć zarejestrowanych w Polsce działalności gospodarczych, to firmy prowadzone przez kobiety. Statystyki pokazują, że prowadzenie biznesu wcale nie jest domeną mężczyzn, jednak gdy mówimy „przedsiębiorca”, to właśnie ich mamy najczęściej na myśli. Panie mogą się pochwalić wieloma sukcesami w biznesie, przy czym droga ich karier jest bardzo zróżnicowana. Tak samo jak motywy, którymi kierowały się, stawiając pierwsze kroki w przedsiębiorczości.

Impuls, który zmusza do działania

Czynniki, które motywują przedsiębiorców do działania są takie same niezależnie od tego, czy właściciel firmy jest kobietą, czy mężczyzną. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PARP, firmy powstają najczęściej, gdy przyszli przedsiębiorcy chcą wykorzystać sprzyjające okoliczności, nie mogą znaleźć pracy na etat, dążą do niezależności i samodzielności w podejmowaniu decyzji oraz stają przed możliwością rozwoju zawodowego. W przypadku kobiet przedsiębiorczyń listę tę możemy uzupełnić o kilka dodatkowych czynników.

Zdrowa rywalizacja

Kobiety biznesu doskonale sprawdzają się również w biznesach, w których prym wiodą mężczyźni. Niejedna firma budowlana to biznes założony i z powodzeniem prowadzony przez kobiety. Panie działają również w branży motoryzacyjnej. Doskonałym przykładem jest Solange Olszewska, która stoi za sukcesem Solaris Bus & Coach S.A. – drugiego po fabryce MAN dostawcy autobusów w Polsce.

Iwona Kornatko, to z kolei jedna z niewielu właścicielek warsztatów samochodowych w Polsce. Od lat prowadzi ona w Warszawie serwis samochodowy Morela, a także blog Warsztat Na Obcasach. Jest on skierowany do innych Pań, które chciałyby poznać tajniki motoryzacji….. czytaj dalej: Przedsiębiorczość w spódnicy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *